14 Aralık 2009 Pazartesi

PAL SOKAĞI ÇOCUKLARI


Oğlumun o minicik elleri ile bana getirdiği kitaplardan biri Pal Sokağı Çocukları. Kitapdostu olan herkes bu kitabı kesinlikle okumuştur diye düşünüyorum. Eğer hala okumadıysanız zaman kaybetmeden mutlaka ama mutlaka okuyun derim. Evet bir çocuk kitabı ama içinde anlatılanlar yaşadığımız dünyanın acımasızlığını öyle güzel anlatmış ki. Oyun oynacakları bir arazi için mahalle çocuklarının kavgalarını anlatır kitap. Gerçek dünyamızda yaşadığımız kavgalardan savaşlardan bir farkı yoktur anlatılanların. Yaşınız kaç olursa olsun mutlaka okuyun.

Kitabın Arkasındaki Not:
Pal Sokağı Çocukları dünya çocuk edebiyatının başyapıtlarından biri. Macar yazarı Ferenc Molnar'ın çocuklar için yazdığı bu kitap, yıllardır dünya çocuklarının ellerinden düşmüyor. Büyük bir kentte yaşayan iki çocuk topluluğunun çatışması işleniyor bu kitapta. Bir yanda, Pal Sokağı'nda yaşayan yoksul ailelerin çocukları var, öte yanda da, Kızıl Gömlekliler diye anılan, daha seçkin ailelerin çocukları. Pal Sokağı Çocukları, odun deposu olarak kullanılan bir arsayı ele geçirmeye karar verirler. İşte her şey ondan sonra başlar. Bir yanda ele geçirilmesi planlanan, bir arsa, öte yandan düşman saldırısına karşı savunulacak bir yurt vardır. Bütün hazırlıklar, iki büyük ordunun savaş hazırlıkları gibidir. Akıl dolu, sevgi dolu bir roman. Yeniden yetmişe her yaşta insanın elinden bırakamayacağı bir kitap. Pal Sokağı Çocukları, kardeşliğin, dostluğun, dayanışmanın, dürüstlüğün, mertliğin, yurtseverliğin simgesi sayılabilir.

Kitabın Adı: Pal Sokağı Çocukları
Yazarı: Ferenc Molnar
Sayfa Sayısı: 128

11 yorum:

esra dedi ki...

okuyalı o kadar uzun zaman olduki sadece bu kitabı okuduğumu hatırlıyorum başkada bir şey yok kitapla ilgili aklımda :(

billur dedi ki...

Sevgili Kitap Kurdu;

Ben de çok eskiden okumuştum ama hala hafızamda canlıdır. Milliyet Çocuk Yayınları vardı bir zamanlar o seride okumuştum. Hala hepsi bende duruyor. Akşamları kızıma -aslında bri daha okuyabilmek için- yavaş yavaş okumaya başladım. Onun seçimi Mercan Adası oldu.
Sevgiler
Billur

Özgür Oklap dedi ki...

Benim icin de öyle... Cok kücükken okudugum büyük hikayeli bir kitap oldugu var aklimda o kadar.

Kitap Kurdu dedi ki...

Sevgili Esra ve Özgür Oklap,
Kesinlikle tekrar alıp okuyun. Çocukluğunuza geri döneceksiniz.

Sevgili Billur,
Milliyet Çocuk Yayınları bende hatırlıyorum, Çok güzeldi evet yaaa. Kızınıza kesinlikle okuyun. Beğenecektir.

nilay dedi ki...

Ne çok severdim ben bu kitabı. Ne çok zaman oldu. Hey gidi hey.

Bu arada kitabımın kurdum neden 10 Ocak çok merak ettim.

Gonca Saglik dedi ki...

Bir arkadasimin tavsiyesiyle, Ayse Kulin'in Bir gun isimli kitabini bir solukta okudum. Annemin hediyesiydi ve kutuphanemizde oylece duruyordu. "Okumak icin neden bu kadar gec kaldim" diyerek okudum. Sevgili Kitap Kurdu, umarim sen de ayni lezzetle okuyacaksin bu eseri.

Kitap Kurdu dedi ki...

Sevgili Nilay,
Ben seni arayacağım, ayrıntılı bilgi vermek için :))))

Sevgili Goncacığım,
Ne kadar mutlu oldum seni burda görünce anlatamam. "Bir Gün" okudum. Çok çok güzeldi. Bende geç kalmışım okumak için. Tekrar beklerim seni buralara :)

esmeralla dedi ki...

ben okudum bu kitabı ve çok etkilendim resmen çocukluğum adöndüm iki kez okumuştum ilkokulda. tüm çocuğu olanlara ve etrafında çocuk olanlara veya çocukluğuna dönmek isteyenelre aşırı derecede tavsiye ediyorum.

annemineli dedi ki...

Selam,Pal sokağı çocukları bizim çocukluğumuzun kitabıdır.Çok severiz.Anılarımızda çok yeri vardır.Bu kitaba değindiğin için teşekkürlerrr.
Blog buluşması hk. fikirlerine ihtiyacımız var.Haberleşelim.Sevgilerrrr.

d@phne dedi ki...

çocukken defalarca okuduğum ve hala unutmadığım kitaplardan biridir. çocuk kalbi, tom amcanın kulübesi, küçük kadınları takiben jo'nun çocukları ve küçük erkekler ve daha yüzlerce kitap. hala aynı hızla okumaya çalışıyorum ve benim onda birim kadar okumadığı için Türkçe'deki pekçok kelimeyi bilmeyen kızım adına çok üzülüyorum. Fakat ne yazık ki onlar televizyon dizisi ve bilgisayar çocukları

ebru fersah dedi ki...

sevgili kitap kurdu bnde senin gibi kitap okumayı seven hatta kitaplarıma büyük bir aşkla bakan bir okuyucuyum ama nedense o kadar kitapçı gezdim fakat bu kitabı bir türlü bulamadım bu da bnm en büyük utançım bence